Twórcownia - samozwańcze miejsce ponadcodziennej aktywności dorosłych ( dzieckiem podszytych) na granicach sztuki i kultury od arteterapii po rysunek studyjny. Twórcujemy nie tylko za pomocą pędzla i ołówka, ale i pióra literackiego przy herbacie Sentymentalną troską otaczamy zanikającą kulturę Silesia Superior, Małą Ojczyznę na granicy „cesarstw”. Twórcownia – miejsce magiczne przekraczające granice czasu, przestrzeni, pamięci i myślenia – bezpieczne i otwarte dla outsiderów i disability

wtorek, 19 lutego 2008

filozoficznie

F I L O Z O F I A – T W Ó R C O W N I
Od lat szukam mego wyzwolenia, zaistnienia
Przecież jestem człowiekiem,
któremu obrzydło lustro.
Szare Życie zaś, nie daje szansy na rozwój.
W pewnym momencie zadaje sobie pytanie,
co zrobić z życiem,
aby go nie tylko ograniczyć do konsumpcji.
Posiadając zdolność tworzenia i realizacji,
poprzez konfrontację z innymi ludźmi,
wtedy wiem, że –naprawdę- żyję.
Akt Twórczy jest zawsze –samotnią-
która tak pragnie dogonić drugiego człowieka
i go zastanowić...
Będąc kreatywnym dotykam własnego zmartwychwstania.
Pragnienie staje się realizacją.
Próby pewnego wyobrażenia,
co do własnego rozwoju,
mogą być zrealizowanie.
Wystarczy się nie bać,
dzieląc się z drugim człowiekiem
swoim zapisanym wnętrzem.
To jest takie trudne,
a równocześnie wspaniałe.
Spostrzegam siebie w Waszym zwierciadle
Tym dla mnie jest TWÓRCOWNIA
Dzięki !!!
MarianS.
Twórcownia wg Agnieszki

Wyobraźmy sobie miejsce, gdzie tworzymy coś niespotykanego, coś, co wypływa z nas. Np. tworzymy obraz, tworzymy wiersz, tworzymy rzeźbę –czyli jest to coś materialnego, wizualnego, namacalnego. Jest to coś, co możemy zobaczyć. Niezwykłe.
Z drugiej strony jednak myślę o niezwykłości równie ważnej sfery tworzenia: tworzenia wspólnoty, bliskości z innymi, zaprzyjaźniania się, wymieniania poglądów, uczenia się.
W tym wszystkim widzę ogromną role naszego wewnętrznego świata (oczywiście nie jedyną), która ma wpływ na postać naszego dzieła, naszych relacji z innymi (...) postrzegania.
Tworząc cokolwiek, gdziekolwiek samemu lub we wspólnocie z innymi ludźmi możemy poznać siebie, tworzyć się, uczyć na nowo –łamiąc wszelkie skostniałe wzorce myślowe, uczuciowe.
Dla mnie osobiście zadziwiający. Radujący, zaskakujący jest proces tworzenia obrazu. Nigdy nie wiem, co powstanie z tego co robię. Pomysły przychodzą w trakcie. Różne uczucia przy tym mi towarzyszą; od zachwytu, zadowolenia, radości do negatywnych: złości, niechęci, rzucenia malowanego obrazu w kąt. To jest bogactwo. A potem obserwacja tego, co się stworzyło.
Trudniej jest mi w tworzeniu relacji z ludźmi. Ostatnio uczę się niepowierzchownego słuchania tego co inni do mnie mówią starając się nie bać innego zdania, nie wstydzić się, że czegoś nie wiem, albo nie złoszcząc się, że ktoś mnie skrytykuje. uczyć się i kochać siebie i dawać wolność sobie i innym.
Zdaję sobie sprawę z tego, ze jestem skostniała, ale proces zmian się zaczął.
Mam nadzieję, że twórcownia jakkolwiek jest rozumiana będzie mi towarzyszyć i pomagać.
Cytaty_tworcowników
21.02.05; Poniedziałek
CHCĘ TUTAJ PRZYCHODZIĆB BO
-lubię ciepłych, miłych, bezpośrednich ludzi
-nie muszę udawać, ze potrafię więcej niż potrafię
-nie musze nikogo udawać
-lubię patrzeć na ludzi, którzy robią to co lubią
Ilona
Filozofia Twórcowni wg Rysia:
Tzw kolorowe myślenie indywidualistów
- wolność w podejściu do tematu
- zwrócenie baczniejszej uwagi na sam proces tworzenia
- samo powstawanie dzieła jest ważniejsze niż efekt końcowy
- wzajemne poszanowanie różnych podejść do tematu
- zasada „ja pomogę Tobie, Ty pomożesz mi”
- kolorowe myślenie
wg Wojtka, Malarza Wież –
Twórcownia – Moja nowa Warownia !?
Miejsce sztuki uprawiania, rozwijania
I na drodze życia Ludzi Spotkania!
trochę pisania trochę malowania,
pogadania i tworzenia wnętrza swego
aczkolwiek niedoskonałego...
trochę pokory przed sztuką tworzenia
Czuję, że wnętrze me się zmienia
otwiera na nowe, nieznane
nowi ludzie, tematy, obrazy i słowa –uczę się Tworzyć Sztukę od Nowa.
Twórcownio nasza działaj i ludzi zapraszaj
Kto w niej Tworzy? Twórcy co obraz i słowo magicznie zamienić mogą.
Co w niej jest?
A to nie jeden magiczny gest Tworzenia –na drodze życia, która się ciągle zmienia.
Twórcy – do zobaczenia

Brak komentarzy: